banner



Bed Zelf Maken Tekening

Zelf een bed maken met behulp van een bouwtekening!

Een bed zelf maken of toch maar kopen?

Gemiddelde leestijd: 14 minuten

zelf bed maken bouwtekening linksboven

Een nieuw bed kopen of toch proberen deze zelf te maken? Een bed in elkaar bouwen met hout, is dit echt zo lastig? Dit hoeft helemaal niet, mits je natuurlijk de juiste bouwtekening hebt! Zonder gedegen bouwtekening is dit vrijwel niet te doen naar mijn mening.

Natuurlijk zijn er doe-het-zelvers die uit hun hoofd een bed in elkaar kunnen knutselen. Maar waarom zou je extra tijd investeren in het bedenken van een ontwerp, als de bouwtekeningen binnen handbereik liggen? Freds bouwtekeningen heeft enorm veel ontwerpen in zijn pakket! Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan zullen we maar zeggen..

Meer weten over het product "Freds bouwtekeningen"? Lees eerst eens mijn eerlijke review over dit product.

Inhoudsopgave

Wat voor soort bedden kun je maken?

De categorie "bedden" in het pakket van Freds bouwtekeningen is ontzettend uitgebreid, maar zeker overzichtelijk. Laten we dit eens stap voor stap doornemen.

Familie uitbreiding? Ga dan gauw aan de gang met het project wiegje! Jawel, ook het ontwerp voor een wiegje kom je tegen in het pakket bouwtekeningen. Veel mensen vragen zich af of je dit wel zelf zou willen maken. Waarom niet? Natuurlijk krijg jij voldoening als jullie pasgeboren spruit mag slapen in jouw zelf gecreëerde kunstwerk! Ga er maar van uit dat jouw wiegje nog veel meer gebruikt gaat worden in de toekomst, generatie op generatie..

Na het wiegje mag het babyledikantje natuurlijk niet ontbreken in het meubilair, en ook dit bedje kun jij als echte doe-het-zelver in elkaar zetten. Deze bouwtekeningen zijn wederom te vinden in het pakket van Fred. Het kan natuurlijk zijn dat je het een beetje te druk hebt gehad met het maken van jouw wiegje waardoor je een beetje in tijdnood bent gekomen. Misschien toch maar een ledikantje kopen of eventueel lenen van vrienden of familie..?

Het ledikantje is gelukkig net op tijd geregeld, de vrede is weer terug gekeerd in huis. 😉 Nu heb jij weer al de tijd van de wereld om het volgende project aan te gaan pakken (bijvoorbeeld het verder uitbreiden van jouw mancave hahaha)!

Naarmate het kroost ouder wordt komt het project peuter / kinderbed om de hoek kijken. Nu wens ik jou heel veel succes met het uitzoeken van een bouwtekening voor een kinderbed. Er komen nu zo ontzettend veel varianten voorbij, teveel om op te noemen! Van bedstee tot boomhutbed en van kajuitbed tot hoogslaper (inclusief geheime berging). Voor ieder wat wils in ieder geval!

Zowel de één-als de tweepersoons bedden zijn onderverdeeld in diverse varianten. Heb jij een kleine slaapkamer of studio? Geen probleem, ook daar heeft Fred over nagedacht. Het zogenaamde opklapbed kan de oplossing worden voor jouw ruimte probleem!

Twee kinderen in één slaapkamer, hoe ga je dit praktisch inrichten? Heel eenvoudig, ga dan voor een stapelbed (zelfs een 3-persoons stapelbed zie ik voorbij komen). Ik twijfel wel bij deze variant of de nachtrust niet in het geding komt.. 😉

Het kinderbed kun je prachtig aanpakken samen met jouw kind(eren). Hoe trots zal jouw kind zijn als hij/zij zelf heeft meegeholpen aan de bouw van zijn/haar bed? Neem van mij aan, apetrots!

Na jaren één slaapkamer gedeeld te hebben, vinden de kiddos het hoog tijd voor een beetje meer privacy. Daar gaan we weer denk je dan, zo komt mijn mancave nooit af.. Gelukkig heb je een levenslange toegang tot Freds Bouwtekeningen, dat probleem heb je jaren geleden al getackeld!

Zolderverbouwing bij zusje en zwager!

We springen nog wat jaren verder. De kinderen zijn het huis uit en nu kun je dan eindelijk gaan genieten en relaxen in jouw mancave! We kunnen er wel vanuit gaan dat deze intussen gereed is.. Of toch maar verdergaan met het aftimmeren van de zolderkamer, deze heeft na al die jaren ook wel wat aandacht verdiend. Mijn zusje Margret en zwager Gerard weten precies wat ik bedoel hahaha.. 😉

Gratis bouwtekening om zelf een bed te maken!

Ik mag ter promotie van het product "Freds bouwtekeningen" een gratis bouwtekening voor een tweepersoons bed (type C) aanbieden! Ben jij op zoek naar een logeerbed of wil je een nieuw bed voor jouw studentenkamer? Grijp dan nu jouw kans, print de bouwtekeningen en ga aan de slag! Het ontwerp van dit tweepersoonsbed is vrij standaard, maar meer heb je waarschijnlijk niet nodig.

Zijn de maten van dit bed niet helemaal naar je zin, of zijn de afmetingen van het bed te groot voor de slaapkamer? Ben je al in het bezit van een matras en/of lattenbodem, en wil je deze graag hergebruiken voor jouw nieuwe bed? Pas dan de materialenlijst van de gratis bouwtekening aan naar jouw wensen. Door het eenvoudige ontwerp zou dit goed te doen moeten zijn.

Zie je al dit omrekenen echt niet zitten, of wil je toch meerdere ontwerpen zien van alle soorten bedden die jij kunt maken (ook van de variant tweepersoonsbed type C)? Kijk dan even naar mijn video waarin ik de categorie "bedden" iets overzichtelijker heb gemaakt.

Video: zelf een bed maken met een bouwtekening

Stalen constructie gebruiken?

In de gratis bouwtekening wordt staal gebruikt ter ondersteuning van de lattenbodem en ter versteviging van het bedframe om kraken van het bed tegen te gaan. De poten van het bed zijn bevestigd aan deze stalen constructie en hebben een vaste hoogtemaat.

Ik kan mij voorstellen dat niet iedere doe-het-zelver de middelen heeft om staal aan elkaar te lassen..

En dus ben ik ben op zoek gegaan naar een alternatief voor deze constructie. Ik heb een mooie oplossing gevonden: de verstelbare potenset. De set is in breedte verstelbaar en kan tussen het bedframe gemonteerd worden. Tevens is er de mogelijkheid om de hoogte van de poten te verstellen. Ideaal dus om jouw bed op de perfecte hoogte af te stellen! Het lasapparaat (en een cursus lassen ;-)) kun je nu in ieder geval achterwege laten..

Tip: Controleer of deze verstelbare potenset ook leverbaar is in de breedtemaat van jouw bedframe, voordat je begint met bouwen..

Een kinderbed kopen

Tijdens mijn zoektocht naar kinderbedden ben ik wel een heel gaaf bed tegen gekomen… Een kinderbed in de vorm van een raceauto inclusief led verlichting! Met een afstandsbediening kun je de verlichting instellen op helderheid en kleur. Hoe gaaf is dat! Zeker weten dat jouw zoon of dochter supertrots zal zijn met dit exemplaar! Met Max Verstappen in je achterhoofd kan dit bed natuurlijk niet ontbreken in de slaapkamer… ;- )

Bron: VidaXL

Welk materiaal ga je gebruiken?

Welk type hout ga jij gebruiken voor jouw creatie? Je kunt je bed bijvoorbeeld van steigerhout maken. Steigerhout wordt nog erg veel gebruikt in de meubelindustrie en geeft die robuuste en stoere uitstraling waar veel mensen naar op zoek zijn.

Vurenhout wordt juist veel gebruikt bij grote meubels vanwege de lage kosten. Één van de voordelen van vurenhout is dat het makkelijk te bewerken en te behandelen is. Een betaalbare optie voor je nieuwe bed.

Eikenhout geeft een mooie warme uitstraling maar is wel wat duurder dan vurenhout. Dit is een mooie keus voor wie iets meer wil besteden en op zoek is naar die warme uitstraling.

Verder zijn er nog volop andere houtsoorten die jij kunt gebruiken voor jouw creaties. In de bouwtekeningen van Fred kom je verschillende houtsoorten tegen.

Let per houtsoort wel goed op waarmee je het kunt behandelen en houd rekening met je doelgroep. Zo wordt bijvoorbeeld aangeraden bij babybedjes water gedragen lak te gebruiken, terwijl dit voor bedden van oudere kinderen geen noodzaak meer is. En nu genoeg gekletst, tijd om een bed te bouwen!

Ben je nog niet in het bezit van Freds bouwtekeningen, kijk dan nu welke projecten Fred te bieden heeft. Ontzettend veel bouwprojecten liggen binnen handbereik!

Relevante artikelen:

Over de auteur:

Ik ben Erwin Koning, 51 jaar en trotse vader van dochter Lisa (9). Samen met mijn vrouw en dochter woon ik in de prachtige bollenstreek. Ik ben altijd op zoek naar manieren om dingen leuker en makkelijker te maken en ik deel mijn ervaringen graag met anderen. Via mijn blog hoop ik jou een helpende hand te bieden om alledaagse en niet-alledaagse klusjes op een andere, creatieve en vooral leuke manier te bekijken en uit te voeren. Ik heb nog heel veel mooie projectjes op de planning staan, maar eigenlijk teveel om in mijn eentje aan te pakken. Ik ben dan ook ontzettend dankbaar voor de hulp van mijn zus Margret en mijn vrouw Nicole, met wie ik samen zoveel mogelijk onderwerpen aan bod laat komen.

Bed Zelf Maken Tekening

Source: https://bouwjeproject.nl/zelf-bed-maken-bouwtekening/

Posted by: gallawayders1980.blogspot.com

0 Response to "Bed Zelf Maken Tekening"

Post a Comment

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel